Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Derékfájás

Nincs olyan ember, akit ne érintene ez a probléma élete során, akár fiatal, akár idősebb korában. Ez az egyik leggyakoribb megbetegedés világszerte, a lakosság majdnem 80 százalékát érinti! A kiváltó okot többnyire nem ismerjük, ezért lenne érdemes orvoshoz fordulni, ha a derékfájás rendszeressé válik számodra.

Derékfájás lehetséges okai

A derékfájás kialakulása több okra vezethető vissza, lehet akár gerinceredetű, lehet lumbágó, lehet reumás eredetű megbetegedés és még sok más minden. Nem csupán betegségek okozhatják a derékfájást, ez az állapot ugyanis életmódtól is függhet, például sokat ülsz a gép előtt az irodában, rossz testhelyzetben alszol el (gondolj csak bele, 8 órán át a hátad kényelmetlen helyzetben van!). Az életmódon és a betegségeken túl egy bútor is okozhat derékfájást, ilyen például egy kényelmetlen matrac, amely már nagyon besüpped, és túl könnyen veszi fel az alakod alvás közben. A statisztikák többnyire azt mutatják, hogy a derékfájás kialakulásának oka leginkább egy rossz életmódra vezethető vissza, mivel a 21. századi emberek sokkal kevesebbet mozognak, és inkább a számítógép előtt ülnek, mint sportolnak.

Derékfájás területe

Derékfájás kezelése

Ha a derékfájás rendszeressé válik, és igen nehéz megszabadulni tőle, akkor mihamarabb szerezzünk be egy keményebb matracot, ha úgy gondoljuk, hogy már túl használt a mostani. A legkedvezőbb testhelyzet alvás közben a hanyatt fekvés, vagy oldalt fekvés esetén a hajlított térdek és csípő a kedvező. Lefekvés előtt érdemes valami fájdalomcsillapítót bevenni a nyugodt alvás érdekében. Ha a derékfájás nem múlik el, akkor érdemes belefogni a gyógytornába, a has-, hátizom megerősítésébe, és érdemes kerülni a hosszabb ideig tartó ülést. Ezeken a tornákon kívül próbáljunk minél többet pihenni (többek között feküdni), és javítsunk tartásunkon, amikor tudunk.
Tipp: az úszás egy remek sport ahhoz, hogy a hát-, és derékfájástól könnyen megszabadulhass, mivel a víz egyenesen tartja a gerincedet, mégis terheled közben, ami erősíti a hátizmokat. Heti egy vagy két alkalom bőven elég, és máris egy egészséges életmód felé tettél lépést!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.